Evalueren: Hoe gaat het met de business? – Ondernemersavonturen #3

Evalueren van mijn doelen - focus voor maart - ondernemen - ondernemersavonturen van The Office Project

Een nieuwe maand is begonnen en dat is een mooi moment om even stil te staan en te evalueren. Hoe gaat het nu met mijn bedrijf? Zie ik groei in mijn websitebezoek? Ben ik nog ‘on track’ met het behalen van mijn doelen?

Om eerlijk te zijn schrok ik er afgelopen week van dat er weer een maand om is en we al bij Maart zijn aanbeland. Watskebeurt? De eerste twee maanden van dit jaar zijn -heel cliché- voorbij gevlogen! Hoog tijd om even stil te staan en te kijken hoe het nu gaat met de business 🙂

Hoe ervaar ik het ondernemerschap?

Heel uitdagend 🙂 Er is zoveel om over na te denken, maar ik vind het echt zó leuk! Plannen maken, actie ondernemen, angsten overwinnen (ook dat! of eigenlijk… veel van dat 😉 ), netwerken, verzekeringen regelen, iets met AVG uitzoeken (op mijn to do lijst), meer leren over social media en bloggen en nog zoveel meer!

Wat ik soms nog wel lastig vind is balans vinden in tijd. Hoeveel tijd te besteden aan mijn bedrijf, prioriteiten stellen op mijn to-do lijstje, écht met de kids spelen als zij thuis zijn en niet achter de laptop kruipen, tijd maken voor elkaar als gezin en voor mijn man, en natuurlijk ook nog tijd maken voor mezelf.

Evalueren: Hoe staat het nu met mijn doelen?

In Januari deelde ik mijn doelen voor 2018 al met jullie. Ik moet zeggen dat ik erg mijn best doe om bewuster te genieten en meer rust in mijn hoofd te krijgen. Ik ben er nog lang niet, maar het gaat steeds beter!

Wat het timemanagement en de regelmaat betreft… tjsa dat zei ik net al he? Dat vind ik nog een lastige.

Wel ben ik al flink op weg om ondernemers en thuiswerkers te inspireren en te motiveren een productieve, gezonde en inspirerende werkomgeving te creëren middels de blog en instagram. Ik wil me hier komende maand wel nog meer voor gaan inzetten en zorgen dat mijn Instagram nog verder gaat groeien, want ik heb mijn doel nog niet bereikt. Het gaat wel de goede kant op!

Ondertussen ben ik ook bezig mijn eerste video’s te gaan maken, dus wat dat betreft ben ik goed bezig! Yay!

Verder ben ik op dit moment twee dagen per week aan de slag met een opdracht voor het coördineren van interne verhuizingen. Dit zal in Maart ook nog zijn, maar ik wil nu ook meer gaan richten op acquisitie. Vooral op het gebied van werkplekinrichting en -styling. Die opdrachten mogen er nog meer bijkomen 🙂

Quote - Start before you're ready - The Office Project

Wat zijn mijn grootste leermomenten van afgelopen tijd?

Evalueren en bijstellen, zo noemden we het tijdens de studie. Kijken naar wat je gedaan hebt, hoe dat is gegaan, wat je ervan hebt geleerd en hoe je dit voor toekomst kunt voorkomen of aanpassen. Als ondernemer is het goed om dit regelmatig te doen. Ik wil graag groeien als persoon én natuurlijk met mijn onderneming, daarom hier mijn leermomenten:

Start before you’re ready

Ik ben deze blog begonnen nog voordat ik alles uitgedacht had. Iets wat ik normaal nooit doe. Meestal blijf ik hangen in het plannetjes maken en deze perfectioneren en dat is dan ook meteen mijn valkuil. Want op die manier gebeurt er nooit wat. Het is goed om over dingen na te denken en het is goed om een strategie en je doelen op papier te zetten. Het is echter nóg belangrijker dat ik ook echt actie onderneem om deze doelen te bereiken.

Knowledge is key

Vorige week zat ik mijn statistieken van mijn website eens goed te bekijken. Wat me opviel was dat veruit de meesten van jullie via Facebook op mijn website komen. Iets wat ik totaal niet had verwacht. Stiekem dacht ik dat Facebook al een beetje passé was. Boy was I wrong!

Ik weet nog niet hoe ik Facebook beter in kan zetten voor The Office Project, maar ik ga er wel over nadenken 🙂

Ook merk ik aan mijn statistieken dat het echt loont om mijn blogs te delen op diverse platformen en het van de daken te schreeuwen dat er een nieuwe blog online staat. Want ja, ik wil natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen mijn artikelen lezen en geïnspireerd raken en uiteindelijk ook actie gaan ondernemen om hun werkomgeving te optimaliseren 🙂

Dus wees gewaarschuwd, je gaat nog veel meer van mij horen 😉 haha

Don’t compare your chapter 1 to someone else’s chapter 20

Oh, deze is zo belangrijk! Ik moet er echt voor waken dat ik niet elke keer mijn bedrijf en mijzelf te vergelijken met anderen. Op social media zie ik zoveel inspirerende dames (en heren) met prachtige accounts waarin het lijkt of hun bedrijf en hun leven helemaal perfect zijn. De één een mega-grote opdracht, de ander een toffe challenge waaruit klanten voortkomen en weer een ander gaat voor de derde keer dit jaar al op vakantie…

Het kan dan soms best lastig zijn om niet te vergelijken en te denken, ‘waarom ben ik daar nog niet’ of ‘waarom heb ik daar niet aan gedacht’?

Maar ik ben nog maar net gestart. En ja, sommige bedrijven zijn meteen zó succesvol… maar de meesten groeien hier naartoe en zijn al jaren bezig. Zij zijn al in hoofdstuk 20 en ik nog in mijn hoofdstuk 1. Dat is niet te vergelijken. Dus dat moet ik (en jij) dan ook niet doen 🙂

Quote - Don't compare yourself - Evaluaren - Girlboss - The Office Project

Waar ga ik me in Maart op focussen?

Ik kan me beter focussen op mijn eigen bedrijf en de boodschap die ik te vertellen heb. Ik wil anderen helpen een optimale en ideale werkomgeving te creëren. En om hierin te groeien ga ik mij deze maand focussen op het vergroten van mijn naamsbekendheid door de volgende acties te ondernemen:

  1. Mijn eerste nieuwsbrief versturen
  2. Samenwerkingen opzetten met andere blogs en ondernemers
  3. Mijn eerste video op de blog en Youtube plaatsen!
  4. Mijn blogs consequent delen via Linkedin, Instagram, Facebook én Pinterest!
  5. Een GIVEAWAY organiseren!

 

Evalueer jij wel eens voor jezelf waar je nu staat? En wat is jouw grootste leermoment van de afgelopen maand?

 

Geef een reactie